Show simple item record

dc.contributor.authorErichsen, Eyolf
dc.contributor.authorFinne, Tor-Erik
dc.coverage.spatial16211 Malvik
dc.coverage.spatialSTJØRDAL
dc.coverage.spatialMALVIK
dc.coverage.spatialTRONDHEIM
dc.coverage.spatial16214 Trondheim
dc.date.accessioned2020-07-15T07:17:04Z
dc.date.available2020-07-15T07:17:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0800-3416
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2664205
dc.description.abstractNye Veier skal i løpet av 2019 starte utbygging av E6 Ranheim-Værnes.Materialtekniske analyser utført av NGU tilsier at kvaliteten for flere av bergartene som kan opptre langs vegtras\u00E9en kan være egnet til vegfundamentet (bære- og forsterkningslag). Det er lite sannsynlig at bergartsmaterialet vil tilfredsstiller kravene for tilslag i vegdekke med høy trafikkbelastning.I et notat fra Statens vegvesen angis at man kan forvente å kunne anvende ca. 25-30% av tunnelmassene fra Væretunnelen og 40% av massene fra Stavsjøfjelltunnelen til overbygningsmateriale ved vegbygging. Bergartene langs Helltunnelen og i vegskjæringer ved Homla holder dårlig kvalitet og ansees som uegnet til vegbygging.
dc.language.isonor
dc.relation.ispartofseriesNGU-Rapport (2019.010)
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no
dc.subjectPUKK
dc.subjectMINERALRESSURSER
dc.subjectBYGGERÅSTOFF
dc.subjectTUNGMETALL
dc.subjectVEIKROPP
dc.titleNye Veier, E6 trasé Ranheim-Værnes. Bruksegenskaper til bergartsmateriale langs traséen
dc.typeReport
dc.description.localcode66351
dc.source.pagenumber20
dc.relation.project(362210) Coop3 - Utvidelse for Nye Veier


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal