dc.contributor.author | Erichsen, Eyolf | |
dc.contributor.author | Finne, Tor-Erik | |
dc.coverage.spatial | 16211 Malvik | |
dc.coverage.spatial | STJØRDAL | |
dc.coverage.spatial | MALVIK | |
dc.coverage.spatial | TRONDHEIM | |
dc.coverage.spatial | 16214 Trondheim | |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T07:17:04Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T07:17:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 0800-3416 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2664205 | |
dc.description.abstract | Nye Veier skal i løpet av 2019 starte utbygging av E6 Ranheim-Værnes.Materialtekniske analyser utført av NGU tilsier at kvaliteten for flere av bergartene som kan opptre langs vegtras\u00E9en kan være egnet til vegfundamentet (bære- og forsterkningslag). Det er lite sannsynlig at bergartsmaterialet vil tilfredsstiller kravene for tilslag i vegdekke med høy trafikkbelastning.I et notat fra Statens vegvesen angis at man kan forvente å kunne anvende ca. 25-30% av tunnelmassene fra Væretunnelen og 40% av massene fra Stavsjøfjelltunnelen til overbygningsmateriale ved vegbygging. Bergartene langs Helltunnelen og i vegskjæringer ved Homla holder dårlig kvalitet og ansees som uegnet til vegbygging. | |
dc.language.iso | nor | |
dc.relation.ispartofseries | NGU-Rapport (2019.010) | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | |
dc.subject | PUKK | |
dc.subject | MINERALRESSURSER | |
dc.subject | BYGGERÅSTOFF | |
dc.subject | TUNGMETALL | |
dc.subject | VEIKROPP | |
dc.title | Nye Veier, E6 trasé Ranheim-Værnes. Bruksegenskaper til bergartsmateriale langs traséen | |
dc.type | Report | |
dc.description.localcode | 66351 | |
dc.source.pagenumber | 20 | |
dc.relation.project | (362210) Coop3 - Utvidelse for Nye Veier | |