Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolmsen, Gunnar
dc.coverage.spatial19144 Oslo
dc.date.accessioned2020-08-26T12:39:26Z
dc.date.available2020-08-26T12:39:26Z
dc.date.issued1946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2674555
dc.description.abstractThis station lies on the Østfold railway, 13 km from Oslo. One day in November 1936 a 4 m high newly built ballast with the rails on it suddenly sunk into a ground consisting of peat and a weak clayey deposit. Over a distance of 20-30 m from the foot of the ballast the ground rose, showing fissures and crevices of the firm upper crust. An investigation showed that the ballast sand had crept through the weak layer underneath the upper crust.
dc.language.isonor
dc.relation.ispartofseriesNGU (166)
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no
dc.subjectAVSETNING
dc.subjectFYLLMASSE
dc.subjectSKREDAVSETNING
dc.subjectSKREDFORM
dc.subjectBORING
dc.subjectLEIR
dc.titleUtgliding av jernbanefylling ved Kolbotn stasjon.
dc.typeJournal article
dc.description.localcode34903
dc.source.pagenumber26-27


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Artikler [1064]
    Artikler fra seriene NGU, NGU Bulletin og NGU Skrifter

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal